Monday, March 22, 2010

monolog diri

Mahu mencari sahabat memang susah
Kan indah jika mereka mengerti makna persahabatan
Mengerti ada apa dalam berkasih sayang
Mengerti dan memahami

Ini semua bukan kerana dunia semata
Tapi hanya kerana Mu YA ALLAH..
Aku malu dengan diriku sendiri
Tidak mampu menjadi yang terbaik
Samaada antara aku dengan pencipta
Mahupun aku dengan hambaNYA

Teringat aku kata-kata ustaz
Erti hidup pada memberi
Yaa,memang benar
Tapi kadang kala sebagai insan yang lemah ini
Aku juga mahu menerima

Seringkali aku bermonolog dengan diri
Ahh,lemahnya diri
Usah dilayan perasaan sendiri
Tiada apa yang dapat melainkan sakit hati

Jangan lemah
Kerana kau perlu ingat
Kau juga telah Allah kurniakan sahabat
Jauh lebih baik dari mereka
Cumanya kau harus memberi lebih
Walaupun kadang-kadang kau sedar dirimu jua ada kekurangan
bukan niat aku meluahkan untuk mengharap simpati
tetapi berharap agar ada yang mengerti
AKU MEMERLUKAN KEKUATAN………….
HANYA KEPADA ENGKAU AKU SANDARKAN PERGANTUNGAN…………..

No comments: