Sunday, July 25, 2010

siapa aku kelak?



Dengan nama Allah yang maha pemurah dan maha penyayang,yang menciptakan diriku ini,

Ya tuhan, siapakah diriku ini pada pandanganmu,

Layakkah aku ya mendapat cintamu

Sedang diri ini seringkali leka dalam menyebut asma’mu

Siapakah aku ya ALLAH.. pada pandanganmu

Seringkali juga aku melebihkan pandangan manusia berbanding pandanganMu terhadapku

Namun tetap mengharap redhaMU

Layakkah aku ya Allah

Lemahnya aku

Hipokritnya aku

Kadangkala terasa amat bimbang memikirkan di hari perhitungan nanti

Setiap niat dan perbuatan ku akan dibahaskan kelak

Setiap amalanku akan ditayang samada baik atau buruk

Pada waktu itu tiada guna lagi aku pandangan manusia

Siapa aku pada waktu itu

Aku yang pada hari ini yang akan tentukan

Adakah hidupku ini Engkau redhai

Aku mengharapkan bimbinganMU ya Allah,

Aku mengharapkan penjagaan daripadaMU YA RAHMAN,

Aku mengharapkan hidayahMU yang berterusan,

Jauhkanlah aku dari sebarang kejahatan dan kezaliman yang ENgkau ciptakan



No comments: